Trendy w marketingu, które rozwiną Twój biznes w 2023 roku
Trendy w marketingu szybko ewoluują, ponieważ content marketing staje się ważniejszy niż kiedykolwiek. Marketingowcy przenieśli swoją uwagę ze sprzedaży na strategię cyfrowego content marketingu i taktyki optymalizacji wyszukiwarek internetowych, aby przyciągnąć nowych klientów do swojej firmy.
Wyprzedzenie krzywej marketingowej firmy wymaga zrozumienia tego, co będzie dalej. Oto kilka przemyśleć naszych przemyśleń na 2023 rok.
7 trendów w marketingu
Podstawowe zasady content marketingu nadal obowiązują — udostępnianie wysokiej jakości treści jest zawsze kluczem do zwiększenia wiarygodności i przychodów.
Chociaż każdy nowy rok przynosi nowe sposoby realizacji celów marketingowych. Oto 7 trendów marketingowych, których można spodziewać się, zobaczyć w 2023 roku.
1. AI na fali wznoszącej
Nie spodziewamy się, że popularność AI spowolni w najbliższym czasie. W rzeczywistości liczba firm stosujących sztuczną inteligencję wzrosła o 270% w ciągu czterech lat.
W 2022 r. pojawiła się coraz większa liczba dostępnych narzędzi, które zapewniają jakąś formę sztucznej inteligencji dla B2B. Automatyzacja, personalizacja i optymalizacja strategii jest łatwa dzięki sztucznej inteligencji.
W 2023 roku każda firma może skorzystać ze sztucznej inteligencji, aby usprawnić swoje wysiłki w kierunku wzrostu. Nawet digitalizacja danych i automatyzacja sekwencji e-maili może być wykonana z pomocą uczącej się sztucznej inteligencji, aby uniknąć potencjalnych błędów.
Sztuczna inteligencja nie tylko zapewni pomocny wgląd, ale także zwiększy wydajność firmy. Chociaż AI nie zastąpi Twoich ludzkich pracowników, może pomóc zwiększyć efektywność Twojej strategii marketingowej.
2. Marketing retencyjny
Lepszy wróble w garści niż gołąb na dachu, prawda? Cóż w takim razie warto, aby ten wróbel był szczęśliwy i zadowolony skoro już masz go w garści? To jest marketing retencyjny.
Marketing retencyjny istnieje od czasu, gdy pierwsza osoba sprzedała coś komuś innemu. Czemu? Ponieważ sprzedawca w końcu zdał sobie sprawę, że łatwiej i wydajniej jest sprzedawać istniejącym klientom niż znajdować nowych.
Krótko mówiąc, marketing retencyjny to zestaw działań, które mają na celu utrzymanie relacji z klientami, co skutkuje wyższym zwrotem z inwestycji w marketing poprzez kontynuację sprzedaży po niższym koszcie sprzedaży.
Marketing retencyjny może wydłużyć zarówno czas, przez jaki klient kontynuuje zakupy u Ciebie, jak i zwiększyć ilość zakupów. Chcemy sprzedawać więcej produktów i usług obecnym klientom, a także po wyższych cenach i zyskach.
O jakim zysku mówimy? 5% wzrost retencji u klientów może przynieść nawet 95% wzrost zysków.
Marketingowcy zajmujący się sprzedażą B2B uwielbiają rozmawiać o pozyskiwaniu nowych klientów. Ale najważniejsze jest to, że marketing retencyjny może być lepszym najlepszy rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli budżety są ograniczone.
Jakie są najlepsze sposoby na zatrzymanie klientów?
- Wdrażanie i edukacja
- Szkolenie klientów
- Stała komunikacja
- Bieżąca obsługa klienta
- Ankiety i referencje
- Uznanie klienta
3. Content marketing
Idź na całość lub idź do domu! W 2023 roku tylko zaangażowane marki będą wygrywać w content marketingu. Cały czas od marketingowców, którzy nie są zaangażowani w content marketing, że „Tam jest tyle hałasu! Jak można się tam przebić?”
Opierając się na tym argumencie, masz 3 wyjścia.
- Poddać się i po prostu pozwolić swoim marketingowcom rozpocząć cold calling.
- Reklamować się tak długo, aż spowoduje to wzrost sprzedaży.
- Albo zaangażować się w długoterminowy strategiczny ROI content marketingu.
Istnieją marki, które w ciągu zaledwie 18 miesięcy powiększyły rzesze odbiorców od zera.
Co zrobili inaczej?
- Publikowali konsekwentnie na podstawie badania słów kluczowych.
- Tworzyli treści długie i krótkie.
- Sprofilowali klientów.
- Skupili się na pozyskiwaniu subskrybentów.
- Umieszczali płatną promocję swoich najskuteczniejszych treści.
4. Interaktywne treści
Aby zwiększyć interakcje i zaangażowanie konsumentów, firmy muszą uczynić swoje treści bardziej interaktywnymi. Twoja firma może to zrobić, zachęcając obserwatorów do dzielenia się Twoimi postami w mediach społecznościowych, tworząc ciekawe quizy, kręcąc filmy i wdrażając infografiki.
Honda wypuściła interaktywny filmik z krótką historią, w którym widzowie mieli możliwość kontrolowania rzeczywistości głównego bohatera. Według danych Hondy, odwiedzający spędzali średnio 3 minuty, angażując się w film, co znacznie przewyższało ich standardowe interakcje ze stroną. Liczba wizyt na stronie Hondy podwoiła się w stosunku do początku kampanii.
Interaktywne treści mogą pomóc w wydłużeniu czasu uwagi klientów, zachęcając ich w subtelny sposób do większego zaangażowania się w Twoje treści i materiały marketingowe. W miarę jak zwyczaje i gusta konsumentów zbliżają się do interaktywnych treści, storytelling staje się niezbędnym elementem sukcesu biznesowego.
5. Chatboty
Chatboty są istotną częścią projektowania stron internetowych i będą nadal działać jako ważna funkcja biznesowa w 2023 roku. W skali globalnej 67% konsumentów zgłosiło korzystanie z systemu wsparcia w postaci chatbota w ciągu ostatniego roku. Wielu klientów zaczyna oczekiwać szybkich odpowiedzi na pytania do obsługi klienta.Bez wsparcia ze strony chatbotów może być to zwyczajnie nie do osiągnięcia.
To narzędzie jest wykorzystywane przez wiele branż. Chatboty zapewniają szybszy i skuteczniejszy kontakt z potencjalnym klientem. W wyniku zastosowania tej cyfrowej funkcji, firmy zauważą wzrost zaangażowania konsumentów, zapytań biznesowych i ogólnego zadowolenia klientów.
6. Marketing nostalgiczny
Nostalgia marketing to bardzo użyteczna strategia sprzedażowa. Twoja firma może zacząć wprowadzać ten rodzaj strategii marketingowej, potwierdzając tym samym swoją autentyczność, wykorzystując trendy kulturowe i ponownie wprowadzając produkt lub usługę, które wcześniej zostały wycofane.
Ponieważ świat funkcjonuje w tych bezprecedensowych czasach, marketing nostalgiczny stał się jeszcze cenniejszym narzędziem. Nostalgia jest znajoma, bezpieczna i kojąca, czyli dokładnie tego, czego nasz świat teraz potrzebuje w 2023 roku.
7. Marketing głosowy
Wykorzystanie wyszukiwania głosowego i asystenta cyfrowego będzie rosło z każdym dniem. Kiedy pierwotnie stworzono urządzenia głosowe, były one używane do tworzenia list sklepów spożywczych i notatek. Jednak konsumenci używają teraz wyszukiwania głosowego, aby odtwarzać ulubione piosenki, zadawać pytania, uzyskiwać wskazówki dojazdu i tak dalej.
Marketingowcy widzą w tym narzędziu ogromne możliwości, ponieważ daje nam ono więcej informacji o naszych konsumentach i ich potrzebach. Alexa i Google Home spowodowały ogromny wzrost wykorzystania wyszukiwania głosowego. Niezwykle ważne jest upewnienie się, że Twoja firma jest gotowa i posiada narzędzia potrzebne do skutecznego konkurowania z innymi firmami korzystającymi z tego zaawansowanego narzędzia technologicznego.
Zacznij promować swoje treści już dziś
Zrozumienie trendów marketingowych B2B pomoże Ci skoncentrować strategię marketingową na zwiększaniu ruchu, docieraniu do odbiorców i maksymalizacji przychodów.
Najskuteczniejsze strategie content marketingu stawiają na konsekwentne publikowanie wysokiej jakości treści. Rozwijaj swoją firmę już dziś dzięki zespołowi specjalistów z Agencji Reklamowej Wizjonersi.
Sprawdź naszą usługę pisania blogów i obsługi social mediów już dziś lub umów się na szybką konsultację, aby dowiedzieć się więcej!