Goździkowa traci prace…  Nowe zmiany w sposobie reklamowania wyrobów medycznych

Goździkowa przypomina….

Niestety, ale Pani Goździkowa właśnie straciła pracę i nie przypomni wam jak radzić sobie z bólem głowy.

Nowe zmiany w zasadach reklamowanie wyrobów medycznych.

Rząd powiedział „dosyć” nudnym reklamom z poważnymi aktorami, którzy wciskają, nam leki jakby nasze życie zależało od tego. Teraz będziemy mogli się uśmiechnąć i trochę się rozerwać przy oglądaniu reklam! No cóż, może mocno to uprościliśmy, ale miejmy nadzieję, że reklamy produktów medycznych staną się nieco bardziej interesujące i żywsze. Od początku tego roku w życie weszły zmiany co do sposobu reklamowania wyrobów medycznych. Poniżej wymieniamy te najważniejsze, które właśnie wyrzucił Goździkową na bruk.

Po pierwsze w reklamach wyrobów medycznych nie wolno porównywać ich z innymi produktami, chyba że jest się w stanie udowodnić, że jest to absolutnie konieczne. W takim razie, możemy śmiało powiedzieć „Nasz produkt jest lepszy niż inne, a my to udowodnimy!”

A co z językiem medycznym? Także, używanie języka medycznego jest zabronione, chyba że chcesz, aby twoi odbiorcy myśleli, że mówisz w języku obcym albo jak naukowa prezentacja. Reklamowanie wyrobów medycznych dla dzieci jest również zabronione, więc nie można namówić maluchów do kupowania leków. Osoby, które nie posiadają wiedzy medycznej, także nie mogą reklamować produktów, więc nie możesz powierzyć tego zadania swojemu szefowi kuchni.

Wreszcie, nie możemy używać twierdzeń sprzecznych z nauką lub standardami, ponieważ to byłoby po prostu śmieszne. Chodzi o to, aby reklamy były jasne, uczciwe i odpowiednie dla odbiorców.

To tylko niewielki procent zmian, jakie niedługo uświadczymy w sposobie reklamowania różnych produktów medycznych. Teraz będziemy musieli szukać swoich leków w ciemnych zakamarkach internetu albo w ostateczności udać się do farmaceuty. Całe szczęście, nie będziemy już musieli słuchać monotonnego głosu aktora, który mówi nam, że nasze życie zależy od danego leku.

Może nie będzie już reklam z celebrytami, którzy wciskają nam leki, ale za to będzie więcej reklam z kotami i psami, które będą, pokazywać nam jak łatwo jest poprawić swoje zdrowie. Albo może będziemy mieli reklamy z robotami, które będą nas informować, jakie leki są dostępne na rynku. Kto wie, może reklamy produktów medycznych staną się tak zabawne, że będziemy chcieli kupować wszystko, co nam pokażą!

Więcej na: https://isap.sejm.gov.pl/…/WDU20220000974/O/D20220974.pdf